Parzenica – Ośrodek Konferencyjno-wypoczynkowy w Zakopanem

Ośrodek Konferencyjno-wypoczynkowy w Zakopanem Parzenica

    • Contrast
    • Layout
    • Font

Regulamin

Ośrodka OKW PARZENICA

  1. Doba hotelowa trwa od godziny 15:00 do godziny 11:00 dnia następnego. Życzenie przedłużenia doby hotelowej należy zgłosić w recepcji do godziny 09:00 dnia w którym upływa termin rezerwacji.
  2. Zakwaterowanie w pokoju Ośrodka następuje po dopełnieniu formalności pobytowych w recepcji.
  3. Płatności za pobyt należy dokonać w dniu przyjazdu do Ośrodka.
  4. Zadatek nie podlega zwrotowi w przypadku odstąpienia od umowy (rezygnacji z pobytu w Ośrodku) zgodnie z art. 394 kc.
  5. W przypadku anulacji rezerwacji, z przyczyn spowodowanych decyzjami państwowymi, zdarzeniami nadzwyczajnymi, za które żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności (epidemia, zakaz przemieszczania, zakaz świadczenia usług noclegowych  itp.), a które powodują brak możliwości realizacji rezerwacji / usługi, wpłacony zadatek może zostać zaliczony na poczet przyszłej rezerwacji, po akceptacji zmiany terminu rezerwacji lub zostanie zwrócony wpłacającemu.
  6. Skrócenie pobytu nie upoważnia Ośrodka do zwrotu wpłaconej kwoty za niewykorzystane dni.
  7. Czasowe przerwy w funkcjonowaniu urządzeń technicznych lub usług – nie z winy Ośrodka, nie zwalniają Gości z dokonania pełnej płatności.
  8. Ośrodek ma prawo do odmówienia zameldowania osobie która rażąco narusza jego regulamin.
  9. Gość ponosi odpowiedzialność materialną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotów wyposażenia Ośrodka powstałych z jego winy.
  10. Na terenie Ośrodka obowiązuje zakaz palenia papierosów poza wyznaczonymi miejscami.
  11. W razie  wywołania  alarmu  koszty  przyjazdu  straży  pożarnej  ponosi  osoba  odpowiedzialna za wywołanie alarmu.
  12. Osoby niezameldowane mogą przebywać w pokoju w godzinach od 07:00 do 22:00.
  13. W Ośrodku obowiązuje zachowanie ciszy od godziny 22:00 do godziny 07:00, z wyjątkiem dni w których odbywa się impreza typu: grill, bankiet, wesele i tym podobne.
  14. Śniadanie serwujemy w formie stołu szwedzkiego, nie ma możliwości wynoszenia posiłków, istnieje możliwość zakupu pakietu śniadaniowego na wynos.
  15. Zastawa i sztućce są częścią wyposażenia jadalni, niedozwolone jest ich wynoszenie poza jej obręb.
  16. Życzenie dokupienia obiadokolacji Gość powinien zgłosić w recepcji Ośrodka do godziny 10:00 dnia w którym chce skorzystać z posiłku.
  17. Pokoje nie są sprzątane w trakcie pobytu – istnieje możliwość zamówienia sprzątania i zmiany pościeli na recepcji, po uzgodnieniu z recepcja.
  18. Ośrodek świadczy usługi zgodnie ze swoim standardem.
  19. Ośrodek nie ponosi odpowiedzialności za należące do Gości rzeczy, zagubione lub pozostawione na terenie Ośrodka. Rzeczy wartościowe można przechować w depozycie na recepcji.
  20. Przedmioty zostawione w pokoju są odsyłane na koszt i adres wskazany przez Gościa. W przypadku nie otrzymania takiej dyspozycji Ośrodek przechowuje je tylko przez dwa tygodnie.
  21. Ośrodek nie ponosi odpowiedzialności za szkodę w postaci uszkodzenia lub utraty pojazdu pozostawionego na terenie Ośrodka.
  22. Ośrodek ma  obowiązek  zapewnić:  *warunki  pełnego  i  nieskrępowanego  wypoczynku  Gościa *bezpieczeństwo pobytu, w tym zachowanie tajemnicy informacji o Gościu *profesjonalną i uprzejmą obsługę.
  23. Administratorem w rozumieniu art. 4 pkt 7) Rozporządzenia UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r (dalej: RODO) w odniesieniu do danych osobowych osób korzystających z usług hotelowych jest Polska Grupa SW Przedsiębiorstwo Państwowe z siedzibą w Warszawie, ul. Kocjana 3. Kontakt z administratorem jest możliwy za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem e-mail: sekretariat@pgsw.pl.
  24. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym w sprawach przetwarzania danych osobowych istnieje możliwość kontaktu pod adresem poczty elektronicznej iod@pgsw.pl .
  25. Dane osobowe zbierane są w celu umożliwienia zakwaterowania i świadczenia usługi hotelowej. Podstawą przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b) RODO. Dane mogą być również przetwarzane w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. W tym przypadku podstawą przetwarzania danych jest 6 ust. 1 lit. f) RODO. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji usługi. Dane są też przetwarzane na podstawie art. 6 ust 1 lit c) RODO w przypadku gdy osoba zażądała wystawienia faktury VAT za usługę. Podanie dodatkowych danych w zakresie numeru telefonu oraz numeru rejestracyjnego samochodu również jest dobrowolne i wymagane wówczas gdy osoba korzysta z dodatkowych usług w tym zakresie, np. parking. Brak tych informacji uniemożliwi natomiast odpowiednio sprawny kontakt z osobą jeżeli zajdzie taka konieczność lub zapewnienia możliwości skorzystania z parkingu. Po wyrażeniu dodatkowej zgody dane osobowe w postaci adresu e-mail przetwarzane są w celu przesyłania ofert usług hotelowo turystycznych. Podstawą przetwarzania danych w tym celu jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.
  26. Dostęp do danych osobowych mogą mieć następujący odbiorcy danych: pracownicy jednostki nadzorującej działalność Administratora oraz usługodawcy i ich upoważnieni pracownicy, którym w drodze umowy powierzono przetwarzanie danych osobowych na potrzeby realizacji usług świadczonych dla Administratora, w szczególności podmioty obsługujące systemy informatyczne, monitoring, obsługę organizowanych wydarzeń.
  27. Dane będą przetwarzane przez okres świadczenia usługi oraz 6 lat od jej wykonania. W przypadku wniesienia roszczeń z tytułu realizacji umowy dane osobowe będą przetwarzane do momentu wyczerpania przysługujących Stronom z tego tytułu środków ochrony prawnej. Dane w celu rozliczenia należności publicznoprawnych będą przetwarzane przez okres 5 lat. Dane w celu przesyłania ofert handlowych będą przetwarzane do momentu wycofania zgody na ich otrzymywanie lub ustania celu przetwarzania.
  28. Osobom przysługuje prawo żądania dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, zaprzestania przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przenoszenia danych, a w przypadku danych przetwarzanych za zgodą osoby której dane dotyczą – prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie.
  29. Osobom, których dane dotyczą przysługuje też prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
  30. Dane osobowe nie będą przetwarzane w celach związanych z automatycznym podejmowaniem decyzji w tym w oparciu o profilowanie.
  31. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
  32. Informujemy, że w przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody, wyrażone zgody można wycofać kontaktując się z Administratorem za pośrednictwem adresu e-mail: recepcja@okwparzenica.pl lub w recepcji Ośrodka.
  33. Podanie danych osobowych jest dobrowolne jednak niezbędne do zrealizowania wskazanych celów. Niepodanie danych skutkuje brakiem możliwości skorzystania z usługi.

 

Miłego wypoczynku życzy Dyrekcja i Kierownictwo Ośrodka.

Zgodnie z Zarządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 9 grudnia 2022 r. Dz.U. z 12.12.2022 r. poz.212 oraz z Zarządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 9 stycznia 2023 r. Dz.Urz.MS.2023. (w sprawie nadania statutu Polskiej Grupie SW Przedsiębiorstwu Państwowemu) informujemy, że z dniem 04.02.2023 r. Mazowiecka Instytucja Gospodarki Budżetowej MAZOVIA w Warszawie została włączona do firmy Polska Grupa SW Przedsiębiorstwo Państwowe w Warszawie. Wobec od dnia 04.02.2023 r. nowa nazwa firmy to:

Polska Grupa SW Przedsiębiorstwo Państwowe

siedziba: ul. Antoniego Kocjana 3, 01-473 Warszawa
NIP: 8880200355, Regon: 000319262, KRS: 0000079949

www.pgsw.pl 

Ciasteczka (ang. cookies) to niewielkie pliki, zapisywane i przechowywane na twoim komputerze, tablecie lub smartphone podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie. Ciasteczko zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, „długość życia” ciasteczka (to znaczy czas jego istnienia), oraz przypadkowo wygenerowany unikalny numer służący do identyfikacji przeglądarki, z jakiej następuje połączenie ze stroną internetową.

Polityka plików Cookie

  1. W związku z udostępnianiem zawartości serwisu internetowego pgsw.pl stosuje się tzw. cookies, tj. informacje zapisywane przez serwery na urządzeniu końcowym użytkownika, które serwery mogą odczytać przy każdorazowym połączeniu się z tego urządzenia końcowego, może także używać innych technologii o funkcjach podobnych lub tożsamych z cookies. W niniejszym dokumencie, informacje dotyczące cookies mają zastosowanie również do innych podobnych technologii stosowanych w ramach naszych serwisów internetowych. Pliki cookies (tzw. “ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu internetowego pgsw.pl. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  2. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
    • dostosowania zawartości stron serwisu internetowego do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu internetowego i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb,
    • tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
    • utrzymania sesji użytkownika serwisu internetowego (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
    • dostarczania użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  1. W ramach serwisu internetowego pgsw.pl możemy stosować następujące rodzaje plików cookies:
    • “niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach serwisu internetowego, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach serwisu,
    • pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach serwisu,
    • pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych serwisu,
    • “funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające “zapamiętanie” wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.,
    • “reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  1. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika serwisu internetowego. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Niedokonanie zmiany ustawień w zakresie cookies oznacza, że będą one zamieszczone w urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji.
  2. Wyłączenie stosowania cookies może spowodować utrudnienia korzystanie z niektórych usług w ramach naszych serwisów internetowych, w szczególności wymagających logowania. Wyłączenie opcji przyjmowania cookies nie powoduje natomiast braku możliwości czytania lub oglądania treści zamieszczanych w serwisie internetowym pgsw.pl z zastrzeżeniem tych, do których dostęp wymaga logowania.
  3. Pliki cookies mogą być zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu internetowego pgsw.pl, a następnie wykorzystywane przez współpracujących z serwisem reklamodawców, firmy badawcze oraz dostawców aplikacji multimedialnych.

Jak wyłączyć pliki cookie w przeglądarce ?

Polityka prywatności
w działalności hoteli i ośrodków turystycznych
zarządzanych przez Polską Grupę SW

Wprowadzenie

W wachlarzu działalności Polskiej Grupy SW (dalej: PGSW), znajdują się ośrodki wypoczynkowe, hotele, ośrodek kempingowy oraz pole namiotowe. We wszystkich naszych ośrodkach posiadamy sale konferencyjno-szkoleniowe z profesjonalnym wyposażeniem multimedialnym. W związku z realizacją usług hotelarsko-gastronomicznych, połączonych z usługami konferencyjno-szkoleniowymi oraz organizacją imprez okolicznościowych PGSW przetwarza dane osobowe, m.in. gości, klientów oraz innych osób związanych z tą częścią działalności Instytucji. W PGSW obowiązuje ogólna polityka prywatności dedykowana dla działalności hotelowej, której treść znajduje się poniżej, natomiast szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych w poszczególnych procesach otrzymają Państwo w odpowiednim formularzu, umowie lub innym momencie dedykowanym dla momentu zbierania i dalszego przetwarzania danych w związku z konkretnym celem, w zależności od tego czy będziecie naszym gościem, klientem korzystającym z innych usług oferowanych np. przez ośrodek wypoczynkowy, uczestnikiem szkolenia lub kontrahentem.

Jakie jest nasze podstawowe podejście do przetwarzania danych? 

Ochrona osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych jest jednym z praw podstawowych każdej osoby. PGSW przywiązuje szczególną wagę do poszanowania prywatności osób, których dane osobowe przetwarza, bez względu na to, czy zostały one pozyskane bezpośrednio od osoby, której dotyczą, czy z innych źródeł. Niniejszy dokument dostarcza osobom, których dane osobowe przetwarza PGSW podstawowe informacje na temat sposobów ich pozyskiwania, przetwarzania oraz zabezpieczania.

W każdym przypadku PGSW przetwarza dane osobowe zgodnie z prawem, rzetelnie i świadomie, zachowując przejrzystość w obszarze wykorzystywania danych zgodnie z celem, dla którego zostały zebrane oraz z zapewnieniem nadzoru nad poszczególnymi czynnościami ich przetwarzania, zapewniając jednocześnie osobom których dane przetwarza pełne prawo kontroli ich danych osobowych.

Kto jest Administratorem danych ?

W procesach przetwarzania danych, w których PGSW jest podmiotem decydującym o celach i środkach przetwarzania danych jest ich Administratorem danych, reprezentowanym przez Dyrektora PGSW działa jako jednostka sektora finansów publicznych, na podstawie statutu oraz obowiązujących przepisów prawa. Główna siedzibą przedsiębiorstwa mieści się w Warszawie przy ul. Kocjana 3, 01-473 Warszawa. Polska Grupa SW Przedsiębiorstwo Państwowa, siedziba: ul. Antoniego Kocjana 3, 01-473 Warszawa, NIP: 8880200355, Regon: 000319262, KRS: 0000079949

Skąd pozyskujemy dane osobowe?

Dane osobowe zbieramy bezpośrednio lub pośrednio od osób, których dane dotyczą, jedynie w ramach procesów związanych z działalnością PGSW, w tym przypadku – naszych ośrodków wypoczynkowych i hoteli. Zbieramy dane osobowe, które są niezbędne m.in. w celu:

  • dokonania rezerwacji pobytu,
  • wykonania kompleksowej usługi hotelowej lub gastronomicznej,
  • zapewnienia Państwu bezpiecznego pobytu w ośrodku – w tym celu możemy poprosić o podanie numeru rejestracyjnego pojazdu, który chcecie Państwo zaparkować na parkingu ośrodka, który taka możliwość oferuje,
  • w przypadku ośrodków oferujących np. zabiegi lecznicze lub rehabilitacyjne będziemy przetwarzać również Państwa dane medyczne – szczegóły dotyczące ochrony tej kategorii danych znajdą Państwo w obiektach, które oferują tego rodzaju usługi.
  • w obiektach, w których stosowany jest monitoring wizyjny będziemy przetwarzać również Państwa wizerunek – szczegóły dotyczące przetwarzania danych w monitoringu wizyjnym również znajdują się w obiektach, w których monitoring jest stosowany,
  • wystawienia faktury za pobyt w ośrodku,
  • zawarcia umowy na realizacje określonej usługi oferowanej przez nasze ośrodki (np. impreza okolicznościowa, konferencja, szkolenie).

Dane które przetwarzamy podawane są dobrowolnie przez osobę, której one dotyczą lub np. mogą zostać nam przekazane przez osobę, która w imieniu gościa hotelowego np. rezerwuje dla niego pobyt, organizuje w naszych salach konferencję lub jesteście Państwo uczestnikami imprez okolicznościowych, których organizacja oparta jest na umowie pomiędzy nami i zamawiającym. Nie przetwarzamy danych nadmiarowych, stosujemy zasadę ich minimalizacji i adekwatności do celu, w jakim są zbierane.

Jaki jest zakres, cel i podstawa prawna przetwarzania danych osobowych?

PGSW przetwarza dane osobowe wyłącznie dla określonych i zgodnych z prawem celów, przede wszystkim określonych w statucie Instytucji i przepisach prawa. W zależności od celu przetwarzania (rodzaju usługi/ zadania publicznego) wymienionych w poprzednim rozdziale, a także kategorii osób, których dane przetwarzamy (klient, gość, wykonawca, podwykonawca) zakres zbieranych danych może się różnić, jednakże w każdym przypadku uwzględniana jest zasada minimalizacji danych oraz ich ochrony domyślnej.

W obszarze usług hotelowych, turystycznych i gastronomicznych oferowanych w ramach poszczególnych ośrodków wypoczynkowych, hoteli, ośrodka kempingowego oraz pola namiotowego dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia korzystania Państwu z usług poszczególnych obiektów, a nam w celu wywiązania się z określonych obowiązków i zapewnienia tych usług na jak najwyższym poziomie.

Podstawą przetwarzania Państwa danych osobowych jest w każdym przypadku rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz.UE.L Nr 119, str 1) – dalej „RODO”,

Na podstawie tego rozporządzenia legalną przesłanką uprawniającą nas do przetwarzania danych może być odpowiednio:

  1. art. 6 ust. 1 lit. a RODO – jeżeli osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów (np. w przypadku rezerwacji pokoju hotelowego),
  2. art. 6 ust.1 lit. b RODO – jeżeli przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (np. na organizację imprezy okolicznościowej lub konferencji),
  3. art. 6 ust. 1 lit. c RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (np. w przypadku wystawienia faktury lub wykonania umowy),
  4. art. 6 ust.1 lit. f RODO – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią (np. w przypadku danych kontaktowych lub stosowania monitoringu wizyjnego).

Szczegółowe informacje na temat podstawy przetwarzania danych przez konkretny hotel lub ośrodek wypoczynkowy znajdą Państwo w siedzibie tego obiektu i/lub na jego stronie internetowej w informacjach dotyczących przetwarzania danych oraz otrzymacie je Państwo w momencie zbierania danych. Odpowiednio będą podane: w formularzu, zawarte w umowie lub zamieszczone w widocznym miejscu w obiekcie – w zależności od rodzaju i celu przetwarzania.

Czy istnieje obowiązek podania danych osobowych Administratorowi?    

W przypadku realizacji celów w których podstawą przetwarzania jest zgoda, nie wymagamy od nikogo podania danych osobowych. W tym zakresie występuje pełna dobrowolność, jednak aby móc realizować te cele wyrażona zgoda i podanie danych jest niezbędne.

W przypadku, gdy dane przetwarzane są w związku z realizacją umowy lub wystawienia faktury za pobyt w hotelu podanie danych jest również dobrowolne, jednakże niezbędne do zawarcia umowy lub wystawienia faktury. Jeśli z jakiegoś powodu osoba (kontrahent, współpracownik, klient) nie przekaże nam wymaganych danych osobowych, niestety nie będziemy mogli zawrzeć z nią umowy lub wystawić rachunku, a tym samym nie będzie możliwa realizacja celu, a dla którego przetwarzanie danych jest niezbędne.

Tam gdzie realizujemy swój obowiązek statutowy lub obowiązek nałożony przepisami prawa podanie danych jest obowiązkowe i wynika z tych przepisów, np. w przypadku danych zbieranych do rozliczeń należności publicznoprawnych wynikających z przepisów podatkowych.

Jakie uprawnienia wobec Administratora przysługują osobom w zakresie przetwarzanych danych?

Gwarantujemy Państwu spełnienie wszystkich praw, które w tym przypadku wynikają z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj.

  1. prawo dostępu do danych,
  2. prawo sprostowania oraz usunięcia danych, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe albo zostały zebrane z naruszeniem prawa lub są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane,
  3. prawo ograniczenia przetwarzania danych,
  4. prawo do przenoszenia danych,
  5. prawo poprawiania, żądania uzupełnienia, uaktualnienia,
  6. prawo do cofnięcia zgody,
  7. prawo do czasowego lub stałego wstrzymania przetwarzania danych,
  8. prawo niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym w oparciu
    o profilowanie,
  9. prawo wniesienia pisemnego żądania zaprzestania przetwarzania danych, o ile dane przetwarzane są w związku z wcześniej wyrażoną zgodą w celach innych niż ta którą wyraziliście, lub w związku z umową ew. przepisami prawa.

Macie Państwo również prawo wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem przez Administratora podanych danych osobowych do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

Komu udostępniamy dane osobowe?

Dane osobowe nie będą przekazywane podmiotom trzecim, o ile nie będzie się to wiązało z koniecznością wynikającą z realizacji konkretnych umów lub obowiązujących przepisów prawa. Państwa dane mogą przetwarzane przez podmioty, z którymi PGSW podpisałO umowę powierzenia przetwarzania danych w celu realizacji zawartej umowy wspomagającej nasza działalność, np. firm obsługujących systemy teleinformatyczne, serwisujące system monitoringu itp.

Jak długo wynosi okres przetwarzania zgromadzonych danych?

Dane osobowe przetwarzane w Polskiej Grupie SW przechowujemy nie dłużej niż jest to konieczne do realizacji celów, dla których je zgromadzono, z zastrzeżeniem, że w sytuacji gdy obowiązujące przepisy prawa wymagają ich dłuższego przechowywania (np. dla rozliczeń finansowo – księgowych lub archiwizacji dokumentacji) dane przechowywane są przez czas przewidziany w przepisach szczególnych. I tak np.

  1. w przypadku przetwarzania danych w związku z zatrudnieniem przez okres zatrudnienia w naszej jednostce oraz przez 50 lat od jego zakończenia,
  2. w przypadku przetwarzania danych w związku z zawartą umową cywilnoprawną przez czas obowiązywania umowy, a po jej rozwiązaniu do upływu okresu przedawnienia roszczeń wynikającego z przepisów prawa,
  3. w przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody przez okres do ustania celu przetwarzania, cofnięcia zgody lub wniesienia sprzeciwu.

Bliższe informacje na temat czasu przetwarzania danych znajdują się w informacjach dotyczących przetwarzania danych dedykowanych dla konkretnych procesów.

Czy przekazujemy dane do państw spoza EOG?

Nie przekazujemy danych osobowych do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, z wyjątkiem danych które są publicznie dostępne za pomocą sieci Internet w ramach naszej strony internetowej, o ile jest ona dostępna poza tym obszarem.

Czy przetwarzamy dane osobowe automatycznie (w tym poprzez profilowanie) w sposób wpływający na Państwa prawa?

Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania), w sposób wywołujący wobec osób skutki prawne lub w podobny sposób istotnie wpływać na ich sytuację.

Profilowanie danych osobowych przez Administratora polega na przetwarzaniu danych  w ramach procesu rekrutacji, poprzez wykorzystywanie pozyskanych danych do ich oceny pod względem przyjętych dla danej rekrutacji kryteriów, w szczególności czy osoba ubiegająca się o przyjęcie spełnia określone wymagania i w jakim stopniu.

Kiedy można cofnąć zgodę na przetwarzania danych osobowych na podstawie zgody?

Informujemy, że w przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody, wyrażone zgody mogą zostać cofnięte w dowolnym momencie bez podania żadnych przyczyn. Możecie Państwo to zrobić kontaktując się z nami za pośrednictwem adresu e-mail: iod@pgsw.pl lub przesyłając żądanie na adres hotelu lub ośrodka wypoczynkowego, w którym Państwa dane są przetwarzane.

Jednocześnie informujemy, że cofnięcie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

Czy stosujemy pliki cookies

W związku z udostępnianiem zawartości serwisów internetowych PGSW oraz stron internetowych poszczególnych hoteli stosuje się tzw. cookies, tj. informacje zapisywane przez serwery na urządzeniu końcowym użytkownika, które serwery mogą odczytać przy każdorazowym połączeniu się z tego urządzenia końcowego, może także używać innych technologii o funkcjach podobnych lub tożsamych z cookies. W niniejszym dokumencie, informacje dotyczące cookies mają zastosowanie również do innych podobnych technologii stosowanych w ramach naszych serwisów internetowych. Pliki cookies (tzw. “ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu internetowego. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Szczegółowe informacje znajdą Państwo w odrębnej Polityce plików cookies.

Jak zabezpieczamy dane osobowe ?

PGSW stosuje środki techniczne i organizacyjne w celu zabezpieczenia przetwarzanych danych osobowych, odpowiednie do zagrożeń oraz kategorii przetwarzanych danych osobowych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem, mając jednocześnie na celu zapewnienie ich integralności, poufności, rozliczalności i dostępności.

Szczegóły dotyczące sposobów i rodzajów stosowanych zabezpieczeń zostały opisane w wewnętrznych politykach, instrukcjach i procedurach Instytucji.

W jaki sposób można uzyskać dodatkowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych? 

W celu pozyskania dodatkowych informacji, przekazania uwag lub wniosków na temat przetwarzanych przez nas danych osobowych prosimy o kontakt z wyznaczonym przez Administratora inspektorem danych osobowych. Oto jego dane kontaktowe:

IOD: Pan Tomasz Tołpa

adres e-mailiod@pgsw.pl

adres pocztowy: Inspektor Ochrony Danych, PGSW ul. Kocjana 3, 01-473 Warszawa